Week 9! THE END IS NEAR! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu Week 9! THE END IS NEAR! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

Week 9! THE END IS NEAR!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

17 Augustus 2014 | Malta, Sliema

We gaan aftellen! En natuurlijk,
lezen wat ik heb gedaan deze week. Dat kan ik je al wel vertellen, bijna helemaal niks!

Achja, we hebben toch wel wat activiteiten gedaan maar niet zo veel en niet alles was heel succesvol. Behalve stage hebben we deze dingen afgelopen week gedaan.

Maandag, 11 augustus
Vandaag was helemaal geen bijzondere dag. Thuis de dingen gedaan die moesten gebeuren en thats it.

Dinsdag, 12 augustus
Vandaag ook helemaal geen bijzondere dingen, behalve iets grappigs dat deze avond gebeurde. Ik voelde me niet helemaal lekker en had behoefte aan frisse lucht. Waar kun je dan beter gaan dan naar de haven? Natuurlijk, de haven!(haha)
Dus ik loop, met de Maltese haven aan de rechterkant, helemaal naar Paceville. Ongeveer, 30 á 45 minuten lopen. Ik liep een winkeltje binnen, gewoon uit verveling en interesse. En opeens werd het zwart...

Nee.. de stroom viel uit, haha. Ik vroeg aan de mevrouw of het alleen de winkel was, en ze knikte nee. Dus ik loop naar buiten, heel de straat zwart! De mevrouw kreeg een belletje, waarschijnlijk familie, dat er ook een 'power cut' bij hun was. Niet zomaar lokaal, maar bijna in heel Malta! Toen ik onderweg terug liep, merkte ik een grote chaos. Echt een dikke chaos. Een bus achter op een auto geknald, de weg van Paceville naar onderhand Valetta reed stapvoets en mensen werden gek.
Ik stap gewoon heel rustig de bus in, want ik had geen zin om te lopen. Ik zit heel vredig, en helemaal alleen, bijna alleen, in die bus, tot ik bij mijn goede verstand kwam dat ik sneller thuis was, lopend dan met de bus. Dus uitgestapt, naar huis gelopen, en ja hoor. Ik was thuis en wie kwam er aanrijden... De bus!
Eenmaal thuis aangekomen, was er uiteraard geen licht maar wel onze holbewoonster Linda!
In de woonkamer kaarsen aangestoken en maar wachten op elektriciteit.

Woensdag, 13 augustus
Eindelijk de elektriciteit terug, is het water vies! Na de halve dag hebben we te horen gekregen dat ze het water in heel Malta hebben afgesloten wegens veiligheidsmaatregelen door de 'power cut'. Gelukkig duurde het niet lang voordat we weer schoon en genoeg water hadden. Verder niks bijzonders gebeurt. Gewoon een normale dag.

Donderdag, 14 augustus
Ook vandaag een normale dag. Gewoon onze verplichtingen gedaan, daarna gedaan wat we zelf willen en verder geen bijzonderheden.

Vrijdag, 15 augustus
In de avond zijn we uitgenodigd om met het Nederlands groepje, waarmee we stage hebben gelopen, te gaan eten in het Plaatsje waar zij 4 maanden hebben gewoond. Het was tenslotte hun laatste dag en laatste avondmaal in Malta.
We waren afgereisd naar Lija en hebben onze weg gevonden naar hun huisje. Wat goed gelukt is in zo'n lokaal dorp. Daarna zijn we naar een restaurant gegaan bij hun op de hoek. Het was gezellig, het eten was goed en hebben een borrel gehad als afsluiting.
Bij hun thuis hebben ze een mooi gebaar gedaan door het over gebleven eten in overvloed te doneren aan een oud koppel aan de overkant. Erna zijn ze met ons meegelopen naar de bushalte, zijn we opgestapt en hebben afscheid genomen. Maarrrr, we zien ze met carnaval 2015 ghehe, als het goed is.

Zaterdag, 16 augustus
We wilde vandaag de tempel bezoeken! Helemaal enthousiast en klaar voor een nieuw vet avontuur. Wij vol vertrouwen die bus op, richting Paola, en dan nog een stukje verder. Bordjes volgen, stukje lopen, en ja hoor, de tempel!
Het was gewoon een gebouw. Een groot vierkant gebouw tussen alle huizen in. Oke, misschien is er een tempel aan de binnenkant. Ondergronds, misschien?
Wij naar binnen, en inderdaad, achter het glas was een trap naar beneden.
Achter het glas.. ja, er zat wel een portier voor met een grote toegangspoort, met een heel leuk, mooi met rood geschreven briefje. Zo leuk dat ik het helemaal hier ga overschrijven, komt het :

FULLY BOOKED TILL 02-10-2014

Hallee daar ging onze zaterdag. Bus terug naar huis gepakt en niks meer gedaan. Gewoon relaxen en het dagje zo doorkomen. Wel zijn we even naar onze eigen strand gegaan aan het einde van de straat. Even refreshen.

Zondag, 17 augustus
Vandaag maar weer een strand opgezocht. Helemaal geen fijne reis er naar toe gehad. 2 keer over moeten stappen, wachten en lange reizen. Maar het strand was in ieder geval oké. Je lag wel een beetje hutje mutje maar het was echt niet slecht. Bedden lagen super, grote Parasols en het water was helder, schoon en lekker!
Een dagje vertoefd en daarna naar huis gegaan. Dingen gedaan die gedaan moesten worden en verder gerelaxt. Morgen begint stage weer dus moet weer volledig opgeladen worden. Mezelf bedoel ik, natuurlijk.


En ja, nog 4 weken en dan zit het er al weer op! We gaan nu onze 10e week in. Ik kan nog steeds niet geloven dat het zo snel gaat. Het is in ieder geval wel een goed teken. Tijd vliegt altijd wanneer je het naar je zin hebt. Dat is dus zeker ook nu het geval.
Van die 4 weken hebben we nog maar 3 weken stage, waarvan 12 dagen. Elke woensdag zijn we vrij.
Het klinkt langs, maar het is ontzettend kort. De laatste week hebben we vrij om alles wat we nog willen doen snel te doen en om voorbereidingen te treffen voor onze 'way back home'.

Tot volgende week zondag ;)


Ciao

  • 17 Augustus 2014 - 21:58

    Nancy:

    Yeahhhh back home, kan niet wachten...........

  • 17 Augustus 2014 - 22:02

    Pa:

    Nou zo te lezen heb je niet veel gedaan deze week , maar een keer rustig weekje is ook wel eens lekker, je zult de komende 4 weken heus nog wel iets gaan zien, ik vond fijn om weer iets te lezen van jou dat doe mij goed this nog 4 weken en die kunnen niet snel genoeg voorbij gaan voor ons haha ik kan maar een ding zeggen nu het end is in zicht jihaaaaaaaa❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kevin

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7809

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Malta !

Landen bezocht: