Dag 88! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu Dag 88! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

Dag 88!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

08 September 2014 | Malta, Sliema

Valetta en de bootrace!

We waren vandaag iets vroeger opgestaan dan de dag ervoor. Gedoucht, ontbeten en met de bus richting de hoofdstad van Malta!

We zijn al eerder in Valetta geweest, maar vandaag wilde we er weer naar toe om te kijken voor souvenirs en om de bootrace te bewonderen. Het eerste wat we hebben gedaan toen we in Valetta aankwamen was het zoeken naar de kanonnen. In onze eerste poging hebben we deze niet kunnen vinden, dus dan maar in de tweede poging! We konden ons nog vaag herinneren dat iemand ons zij om links de grote trap op te gaan. Dus wij die richting op, lopen, lopen, lopen.. in die brandende zon, komt het opeens in me op dat we rechts moesten in plaats van links. Wij weer helemaal bezweten terug. Maar we hebben de kanonnen wel gevonden! Toevallig, bij de kanonnen, lag ook de Grand Harbor. Waar de bootrace zou moeten plaats vinden. Jammer maar helaas, geen bootrace te bekennen. We hebben wel een absurd groot cruiseschip gezien in de haven.
We hadden op dat moment al de hoop opgegeven voor de bootrace, dus waren we naar Republic Street gelopen voor de souvenirs. Ook dat viel vies tegen. Elk winkeltje verkoopt bijna hetzelfde, en ik zou niet weten wat ik moet halen.
Op die souvenirs kom ik dus nog terug, haha.

We hebben vroeg de bus terug gepakt naar Sliema. We waren zo rond het einde van de middag terug in het appartement. We hadden besloten om eten te bestellen bij The Avenue. Linda had het nog nooit gedaan en dat schilt ons weer met boodschappen. Anders moeten we eten halen in de supermarkt en vrijdag weer weggooien omdat er te veel over is.

Morgen wordt het weer een dagje uitslapen. Daarna terug naar Mdina, de oude hoofdstad, reizen om de Catacombs te bezoeken. Vanuit Mdina, savonds, gaan we naar Dingli Bay om de veel belovende zonsondergang te bekijken. We hebben er veel over gehoord dus we zijn benieuwd.

• 08 September 2014 - 20:29

Tamara:

Geniet van de laatste daagjes en tot van de week yeahhhhhhh xxxxx