Dag 87! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu Dag 87! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

Dag 87!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

08 September 2014 | Malta, Sliema

Popeye Village time!

Maar het eerste wat we op deze dag gedaan hebben was uitslapen! Eenmaal wakker was het douchen, rustig ontbijten en daarna met de bus richting Popeye Village.

Popeye Village is een filmset dat is gebruikt voor de oude 'echte' Popeye film met Robin Williams als Popeye. Voor de film hebben ze een klein dorpje gebouwd als decorstuk, met inrichting en al.

Toen we er waren met de bus, moesten we door een ticket booth waar we een kaartje moesten kopen. €14,- voor een kaartje vond ik wel veel, maar dan kun je er ook iets van terug verwachten. Althans dat dachten wij...
Het is een heel klein dorpje met wat huisjes die open staan en waar je in kan gaan kijken. Sommigen zijn gewoon simpel decorhuisjes, sommigen dienen als museums, sommigen zijn omgebouwd naar souvenirwinkels en als restaurants. Er waren 2 zwembaden (zwembadjes), voor kinderen en ouderen. Het strand was wel mooi.
Alleen de huizen, het decor en alle items die er los staan, het is allemaal oude troep en versleten.
Je kon ook met een boot varen. Het was alleen een boot dat schommelt van links naar rechts en we werden allemaal stoned en high van de benzine/spiritus lucht die uit een of andere kapotte klep kwam.

We hebben wel leuke foto's kunnen maken, maar speciaal was het niet. We hebben er een paar uur kunnen rond hangen en toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Thuis hebben we gewoon gekookt, gegeten en gerelaxt.

Op de volgende dag staat Valetta en de Bootrace op de planning!