Week 7! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu Week 7! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

Week 7!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

04 Augustus 2014 | Malta, Sliema

Week 7 is ook wee voorbij gevlogen!

Helaas had ik gister weinig tijd en geen zin om een verslag te schrijven, dus heb ik er vanavond tijd voor gemaakt!

De hele week hebben we gewoon weer stage gehad, behalve woensdag, dus eigenlijk helemaal niet bijzonders.
Wel word de band tussen ons als stagiaires en werknemers in de fitness en op het zwembad beter. Het word gezelliger en iedereen word vriendelijker tegen elkaar.

Zoals Linda, die lesgaf aan een paas kinderen, die niet luisteren wilde, waardoor Linda geïrriteerd in het Nederlands riep : Heb je poep in je oren?
Dus zegt de Maltese coach: Huh, poep is da ora ?

We hebben dus wat verschillende coaches geleerd hoe je het uitspreekt en wat het betekent. Af en toe horen we dus een Maltese coach roepen als we rondlopen : POEP IN DEE ORAN???? haha

Ook hebben we van hun geleerd dat 'Kont' Patata is ofzo. Je spreekt het in iedergeval zo uit maar ik weet niet hoe je het schrijft. Dus af en toe ook wanneer ik les geef in het Engels gooi ik er even een Maltees woord doorheen. Bij het zwemmen dus af en toe Patata haha.

Woensdag, onze vrije dag, hebben we niet veel gedaan. Was ik eens een dag vrij, was ik dood zien. Werd wakker met knallende hoofdpijn, misselijk en overgeven. De hele dag dus op bed gelegen en niks gedaan.

In het weekend hadden we grote plannen op het menu, zoals :

Zaterdag 2 augustus,
Vandaag gingen we naar het Plaatje Mdina. De vorige hoofdstad van Malta. We hebben er eerst met de bus naartoe moeten reizen was ongeveer 60 minuten duurde. Maar waard was het zeker!
Al meteen bij het begin, toen we nog niet eens binnen waren, was het spectaculair. De stadspoort van Mdina is gebruikt als filmlocatie van Kingslanding in het eerste seizoen van de serie Game Of Thrones.
Verder in Mdina hebben we een ticket gekocht voor 2 museums en een kathedraal. De museums waren interessant. We konden zien hoe de priesters er vroeger uit zagen en wat ze droegen. Ook servies, een heilige graal en meerdere schatkisten. Daarna zijn we doorgegaan naar een kathedraal. Een grote kerk wat prachtig was. De binnenkant van de kerk was op sommige stukken bekleed met bladgoud en de muren en plafon waren versierd met lampen, schilderijen, kleden en bouwwerken.
Dit beloofd was voor de kathedraal die we in Valetta willen op zoeken. Hoe mooi is die dan wel niet.
Na de kathedraal zijn we door gegaan naar het gereedsschaps museum. Hier lag materiaal dat ze vroeger gebruikte voor de dingen die we nu ook doen. Ook weer interessant en mooi om te zien.

Meteen na de laatste museum hebben we gelunched op het dakterras in Mdina en daarna wat winkeltjes bezocht. En dat was Mdina dan. Groot is het niet. Maar zeker weten de moeite waard!

Zondag 3 augustus,
Vandaag weer een nieuw strand! Eindelijk! We hadden mooie verhalen gehoord over Riviera Bay, dus daar moesten we naar toe!
En weer geen enkel moment van spijt gehad. Het ligt vlak naast Golden Bay en we konden maar niet begrijpen waarom toeristen kiezen voor
Golden Bay terwijl er zó mooi strand ernaast ligt. Vele male mooier!
In de verte zagen we een grote rotsblok en dat wilde we wel eens van dicht bij bekijken, dus we hadden besloten om een mini-avontuurtje aan te gaan. Wij lopen naar dat rotsblok, ondertussen genoten van het uitzicht, konden we ineens niet verder. We stonden tegen het blok aan en wilde er eigenlijk achter komen, maar dat leek toen nog onmogelijk. Totdat Linda een super smal padje vond, naast het blok, met een afgrond van misschien, 20, 30 meter diep naar beneden. Als je daar van af valt, dan eh, ja... Dus wat doen Linda en ik, hup dat pad op! Wij willen mooi uitzicht en mooie foto's. Dus wij dat pad op, stukje omhoog, stukje omlaag, tussen de struiken, beetje klimmen, opzij springen omdat er een gek beest uit de bossen vliegt, en we waren er! Maar we moesten nog een stuk omhoog klimmen. Dus wij ons zelf veranderen in de Indiana Jones stemming, en klimmen maar. Toen we boven waren wisten we weer waarvoor we het deden, echt ongelooflijk mooi.
Na wat mooie foto's weer terug gegaan, en genoten van het strand, water en strandtent!

Wat alleen begon in een super dag, eindigde in een groot drama....
De bus terug, ging niet zo goed. Zondag en Maltese bussen gaan niet samen. We hadden besloten om op de terug weg te stoppen langs de Lidl, die was toevallig open. Maar hij reed helemaal niet door San Gwann, want er is een feest gaande daar. Dus wij in Sliema weer een bus terug naar San Gwann om naar de Lidle te komen, ging best goed.
Dus na boodschappen te hebben gedaan wilde we weer terug, maar de stad is natuurlijk afgesloten, welke bushalte moeten we dan hebben? Wij weer lopen met tassen en handbagagekoffers vol eten, komen we aan bij de bushalte.
30 minuten gaan voorbij, rijd de bus door. Nee hij stopte niet wat hij was vol. Weer 30 minuten voorbij. Rijd er weer een bus voorbij, zat vol. 10 minuten gaan voorbij. Toch maar besloten een bus te pakken richting Valetta en dan zo ergens een bus te pakken naar Sliema.
Wij uitgestapt in Mater Dei, een groot ziekenhuis in Malta, gaan er weer 30 minuten voorbij. En eindelijk, onze verlossende bus naar Sliema. Rijden we door Pacevill heen, stopt hij en wacht de bus 20 minuten lang. Hallo? Dus chagereinig van hier tot aan Nederland..

Toen we eindelijk thuis waren hebben we gekookt en gerelaxt. Dus tijd om een verslag te schrijven zat er toen echt niet in haha.

Aanstaande vrijdag komen mijn ouders een paar dagen naar Malta om mij op te zoeken! Dus van het weekend weer een druk programma.
Vrijdag naar The Blue Lagoon
Zaterdag naar Valetta en Sliema/St. Julians
en zondag met dolfijnen zwemmen!

Ik kan niet wachten hun weer naar 8 weken te zien!!

Dus volgende week zondag hier weer een lap tekst haha.

Addju!

• 04 Augustus 2014 - 23:00

Nancy:

Kan ook niet wachten om jou te zien.
    Ben er al helemaal klaar voor.
    Joehoeee ....... nog paar daagjes. X

• 05 Augustus 2014 - 10:26

Sander :

Nou kev ik zal ook blij zijn jou weer te zien, we maken er een leuke en gezellige vakantie van haha gr pa

• 05 Augustus 2014 - 19:37

Trudy:

Ha die kevin,
    Wat een ongelooflijke mooie momenten maken jullie mee zeg,jammer van die bus,maar daar staat tegenover dat je al heel veel mooie plekjes heb gezien.
    En wat kan jij goed vertellen,je zou een boek kunnen gaan schrijven.....
    Wat leuk dat je ouders vrijdag naar je toe komen.
    Wij worden vrijdag weer opa en oma....Hans zijn zoon wordt vader en wordt vrijdag met de keizersnede gehaald.....ook weer spannend.
    ik weet nog als de dag van gisteren dat jij werd geboren...en moet je nu kijken...loop je al stage in Malta

Groetjes van Exstiefoma hashahahahah nee hoor gewoon Trudy