Week 5! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu Week 5! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

Week 5!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

20 Juli 2014 | Malta, Sliema

Heftige week!

Het programma Summer on the move is begonnen, en het is hard werken!

Maandag 14 juli,
We moesten op deze dag al 08:00 op stage zijn. Dit zijn de nieuwe tijden waarop we beginnen. Vroeg, maar het is nog te doen. We kregen ook meer informatie wat betreft het programma. Om 08:00 komen de mensen zich aanmelden. Dit zijn ouders of voogd die kinderen hebben aangemeld voor het programma. Om 09:00 beginnen de eerste lessen. Er gaat voorafgaand dus veel tijd alleen het aanmelden al kwijt. Om 10:30 begint er weer een andere groep tot 12:00. 2 groepen van anderhalf uur. Elke groep word weer opgesplitst in meerdere groepen zodat er gemiddeld elke dag 8 of 9 groepen kinderen les krijgen in zwemmen. Er zijn dus meerdere coaches steeds aanwezig. Inclusief wij zelf die een groep begeleiden. Na 12:00 gaan we door naar de fitness tot 18:00.
Een hele lange dag, en dat hebben we ook wel gemerkt. Thuis was het eten maken, eten en slapen.

Dinsdag 15 juli,
Weer een vermoeiende stagedag, en thuis een beetje relaxen. Zo hebben we bijna nergens geen tijd meer voor. Dus ook weinig om over te schrijven haha. Wel hebben we deze avond energie gevonden om de avond nog te gaan hardlopen en trainen buiten.

Woensdag 16 juli,
Lange stagedag, geen tijd voor andere dingen en thuis alleen maar lekker wezen relaxen.

Donderdag, 17 juli,
Yoooo een uurtje later beginnen. De groepen starten iets later dus wij ook. Een uur langer slapen voelde heerlijk aan. Verder was de stagedag nog steeds tot 18:00 en waren we aan het einde van de dag goed gesloopt.

Vrijdag 18 juli,
Laatste vermoeiende stagedag. We waren klaar om 17:00, een uurtje eerder. We zijn snel naar huis gegaan, gekookt, gegeten en lekker weer relaxen.

Zaterdag 19 juli,
UITSLAPEN! En goed ook. Aan het einde van de ochtend zijn we even boodschappen wezen halen voor het weekend en voor volgende week. Moet ook gebeuren. Daarna zijn we lekker naar de rotsen en zee gegaan aan het einde van de straat. Heerlijk om de zee zo dicht bij te hebben. Nog geen 60 seconden lopen. We waren bezig met het zoeken van een plekje tot dat we er een zagen aan de overkant van de rotsen. In het midden ligt er een poeltje. En er is een soort van smal muurtje waar je overheen kan lopen. Soms stroomt er water overheen, maar het was eb, dus op dat moment was het niet. Linda ging eerst, want anders moesten we 20 seconden omlopen en dat wilde we niet haha. We waren even vergeten dat het glad was dus Linda kwam weer aan met der oerkreten, valt ze bijna dat water in met kleding, tas en al. Ze kon zich nog net terug op de kant drukken met haar voet. Iedereen die er lag moest dus lachen, ik ook, Linda gelukkig ook. Het zag er wel komisch uit. Dus ik ben maar niet gevolgd, ik loop wel om. Heeft Linda trouwens ook gedaan.
Gebakken en gezwommen tot een uur of 4. Daarna naar huis gegaan om te koken en te eten. Verder niet veel meer gedaan.

Zondag 20 juli,
Vroeg opgestaan, want we wilde weer een ver strand bezoeken. Tot nu toe hebben we gehad :
- Golden bay (week 0)
- Paradise bay ( Week 1 )
- St. Pieters pool (hel) (week 2)

En nu, 3 weken later, omdat we met stage en duiken zaten, was het de buurt aan PRETTY BAY!
Het was weer een eindje rijden met de bus, maar dan kom je ook nog ergens. En erg is het eigenlijk niet. We houden beiden van kijken en rondtrekken. Dus dat is goed. Onderweg mooie dingen gezien, en we kwamen aan bij Pretty bay.
Op zich een leuk strandje, staan wat palmbomen, eettentjes, veel ligstoelen en parasollen, en lekker water. Geen stenen, kwallen of andere gekke dingen. Gewoon zee water. Het water was mooi blauw, maar door het zand niet helder. Maar ja, we komen om te relaxen en om te zwemmen. We hebben we genoeg onderwaterleven gezien voor nu. Er was alleen geen uitzicht op de horizon. In de verte zag je de haven van in- en export. Best indrukwekkend en het had wel wat. Alleen niet echt iets voor mij. Als ik lekker wil zwemmen en relaxen wil ik mooi uitzicht. Dus dit was eens en nooit meer. Tot nu toe is Paradise bay de nummer 1.

Na de wereldreis terug naar huis, eten gemaakt en gegeten. Op zondag hebben we nooit zin om te koken (geef ons eens ongelijk haha) dus eten we altijd makkelijk. Linda gebakken aardappels uit de oven en ik Pizza hawaii uit de oven. Beide lekker en makkelijk. Nu wat relaxen, film kijken en ons voorbereiden op weer een zware week die komen gaat.

Ook weer even een strandje opzoeken op internet waar we volgende week zondag heen willen gaan.

Tot de volgende zondag,

Op zen Brabants,

Houdoe!

• 20 Juli 2014 - 20:46

Sander Buurmans:

Nou kevin zo te lezen is het nu best wel vermoeiend geworden het stage maar wel boeiend ik heb ook leuke foto"s gezien van jullie en die waren erg leuk ik en ma kunnen niet wachten om jullie weer te zien gr pa❤️❤️❤️❤️