Week 4! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu Week 4! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

Week 4!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

13 Juli 2014 | Malta, Sliema

De tijd gaat hier iets te snel..

Dit is nu al de 4e week die voorbij is en het lijkt pas vorige week dat we zijn aangekomen. Het speciale gaat er eigenlijk al wel af. Veel wat we wilde doen hebben we gedaan, dus nu zijn het gewoon al normale dagen geworden.

Maandag, 7 juli
School is weer begonnen. We begonnen aan onze laatste week school. Deze ochtend kregen we twee nieuwe klasgenoten. Een ervan kende we al. Deze Poolse vrouw woont bij ons in het appartement. De andere was een Duitse jongen.
Verder hebben we deze dag niets speciaal gedaan. s'middags hebben we gesport en in de avond zijn we naar de Lidl in San Gwann geweest voor de boodschappen.

Dinsdag, 8 juli
Een hele normale dag. School, thuis eten, boodschappen, koken en savonds relaxen.

Woensdag, 9 juli
De dag begon heel normaal. Gewoon naar school geweest. In de middag wezen sporten, thuis gekookt en daarna naar het terras om Nederland-Argentinië te zien! Wij vol op verwachting aanschuiven, wat drinken bestellen en ze gingen starten. Het terras zat vol Nederlanders die allemaal verwachtte dat Nederland zou gaan winnen. Maar helaas. Na een zenuwslopende 90 minuten, verlenging en penalty's kwamen we niet door de defensie en keeper van Argentinië. Achja. Richting de wedstrijd tegen Brazilië en over 4 jaar weer meer geluk.

Donderdag, 10 juli
s'morgens kei brak van de wedstrijd gisteren. Met die verlenging en penalty's duurde het wel even voordat we sliepen. Maar goed, weer een school dag. Tijdens de pauze, op het dakterras van AMLanguage, kwamen ze rond met kaarten voor het open concert van Afrojack! De kaarten waren helemaal niet duur dus zonder twijfels gelijk 2 kaartjes gekocht. 26 juli 2014 Afrojack! weer iets om naar uit te kijken. Ook wilde ik vandaag naar de kapper. oke, we gingen zoeken. Eerst naar The Point geweest, een groot winkelcentrum in Sliema. Dus wij naar een kapper zaak, kon ik niet meteen terecht. Shit. Dus maar een afspraak gemaakt en verder zoeken. We zijn richting de boulevard gegaan waar ik weer twee kappers ben binnen gelopen, waar ik niet meteen terecht kon en OOK weer een afspraak moest maken. oke! Dus had toen 3 afspraken staan. Weer verder zoeken, en ja hoor, ik kon meteen terecht bij een kapper. Wel een beetje jammer dat ik nog 3 afspraken had staan, haha.

Vrijdag, 11 juli
Laatste schooldag! We hebben afscheid genomen van onze leraar, medestudenten en iedereen die op school was. We gaan ze geheid nog een keer zien omdat we nog op school komen om de rekening van het appartement te betalen. Ook gaan we ze nog zien tijdens activiteiten van AMLanguage. Ook hebben we afscheid genomen van Marine. Een Frans meisje die vorige weer uit ons appartement is vertrokken naar ValLetta om haar laatste week door te brengen in Malta met haar zus. Daarna gaat ze weer naar Frankrijk. Dus we krijgen er weer een nieuwe biJ!

Zaterdag, 12 juli
Derde duikdag! We waren vol verwachting vertrokken naar Neptunus. om 08:00am. Dus dat was lekker vroeg. Op deze dag gingen we nog niet echt diep duiken, maar meerde vaardigheden nog even doornemen. Eerst in het zwembad, toen in de zee. Tijdens deze duik hebben we al een klein octopusje gezien in een gat in de bodem. Eerste keer dat ik zo'n beest zag en wat zag het er vet uit! Na het duiken, wat weer 7 uur achter elkaar duurde, zijn we thuis gaan eten en daarna relaxen.

Zondag, 13 juli
Vierde en laatste duikdag! En vandaag werd het extra bijzonder! Om 08:00am stonden we weer present bij Neptunus, de bus ingeladen en samen met Neptunus naar Cirkewwa gereden. Het ligt helemaal in het noorden van Malta op het puntje waar je de twee eilanden Comino en Gozo kunt zien liggen. Dus even van het uitzicht genieten en toen zagen we een probleem. De zee, aan de kust van de duikplek, was bezaaid met kwallen! En nee, niet zomaar 6 kwallen, of 10... Maar honderden! Troepen bij elkaar, paarse vieze kwallen met lange tentakels. SHIT! Heb er een foto bij gedaan zodat je weet over welke kwallen ik het heb. Het zijn de Mauve kwallen, of te wel, de Parelkwallen. En wanneer een tentakel je raakt voel je een pijnlijke steek dat gaat jeuken en opzwellen. Je KAN er van in shock raken en in het ziekenhuis komen. Let the fun begin!
Duikuitrusting was gereed, we konden het water in. Nerveus van al die kwallen die er rondhingen, maar het moest ons lukken. We waren het water nog niet in, of Linda geeft ineens een oerkreet. Ik kreek naar beneden... wilt er een (redelijk grote) grijs zilveren octopus via de instapplaats voor de duikers omhoog klimmen richting onze voeten. hahaha super vet! Onze instructeur pakte de octopus en legde hem wat verder in het water, spuugt (squirt) het beest water recht tegen Linda aan. Weer een oerkreet van Linda, dus ik kwam al niet bij, en eindelijk dat water in. Door die kwallen heen. Helemaal spastisch wanneer er maar één te dichtbij kwam. We moesten een voor een op het oppervlak zwemmen met een kompas. Dus ik begon er mee, hoor ik Linda al gillen dat ze is gestoken door een kwal. Nummer 1. Ik kwam terug, was het Linda haar beurt om met het kompas te zwemmen. Ik onder water goed kijken of er geen kwal is, kom ik omhoog, wil ik me arm uit rekken om te wrikken, wordt ik gestoken op me vinger. Die dingen steken hard! Nummer 2. Eindelijk naar beneden, dus minder last van die kwallen. Tijdens de duik naar 18 meter hebben we het Madonna Statue gezien. Dat is een soort Maria beeld dat onder water in een watergrot staat. Heel erg indrukwekkend. Ook het rif bekeken en het is echt adembenemend. Op een diepte van 18 meter die je het oppervlak al niet meer wanneer je omhoog kijkt. Als je wilt weten hoe astronauten zich voelen, ga duiken! Deze ervaring is goud waard! Zwemmend richting de in/opstap plaats weer als spastische mensen door die kwallen heen en we waren veilig.
Toen kwam duik twee, waar we nog door wat vaardigheden heen gingen. Weer door die kwallen heen, en dat ging goed! zwemmen, zwemmen, zwemmen, Bats.. weer een beetje achter op me been. Nummer 3. Richting de bodem en een vaardigheids- test waarbij je een noodstijging moet maken naar het oppervlak. Mijn instructeur seinde me: OK! Start oefening en maak noodstijging!
Dus ik kijk omhoog, bezaaid met kwallen! Dus ik nee knikken in dat water. Mooi niet dat ik daar omhoog ga!
Dus met wat tegenzin van de instructeur richting een ander plekje, en we konden beginnen met de noodstijging. Omhoog, naar het oppervlak, geen probleem. Ging vlekkeloos. Weer naar beneden, Ja hoor! Weer een steek op me been. Nummer 4. Toen was het de beurt aan Linda, die op de weg omhoog maar liefst twee keer werd gestoken haha. Nummer 5 en 6. Daarna dat water uit gevlucht en we waren Officiele Padi Open Water Divers!
Erna thuis gaan slapen wat we waren helemaal kapot. Na het wakker worden waren we alle bij misselijk en duizelig. Na het opzoeken zijn we er achter gekomen dat het de kwallenbeten waren. Dus even rustig aan houden en morgen weer hopelijk beter.

Volgende week zondag weer een verslag(je) haha.

Ciao!

  • 14 Juli 2014 - 10:53

    Sander Buurmans:

    Zoals ik kan lezen hebben jullie weer een druk weekje achter de rug maar wel een leuke week als je terug bent in nederland gaan we samen duiken oke lijk mij wel wat gr pa❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kevin

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 7805

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Malta !

Landen bezocht: