dag 89! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu dag 89! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

dag 89!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

10 September 2014 | Malta, Sliema

Wat een dag vandaag!!

We werden deze ochtend best vroeg wakker. Lekker even ontbeten en daarna besloten wat we gingen doen. We hadden al wel ver van te voren besloten om op deze dag terug naar Mdina te gaan om te eten in het restaurant waar de taarten beroemd schijnen te zijn en daarna met de bus richting Dingli Bay te gaan om zonsondergang te zien.
Maar eerst gingen we richting de supermarkt. Mijn plank in de koelkast werd erg leeg en dat kan ik niet aanzien. Die moet gevuld zijn haha;).
Na het uitruimen hebben we onze handdoeken gepakt en zijn we richting de zee gelopen aan het einde van onze straat. Daar een paar uurtjes gelegen, gezwommen en gebakken.

2 uur later zijn we terug gegaan naar het appartement om te gaan lunchen en om te kleden voor de reis naar Mdina en Dingli. We hebben de bus gepakt voor onze eerste reis naar Mdina wat ongeveer 60 minuten in beslag zou nemen. Helemaal suf in die bus. Bij aankomst zijn we nog niet meteen Mdina in gegaan. Ik wist dat er ergens, buiten de stadsmuren van Mdina, een kerk staat met St. Pauls Catacombs en grotten. Dat is een groot ondergronds bouwwerk met allemaal kleine kamers en graven dat ook heeft gediend als schuilplaats tijdens de oorlog. Erg indrukwekkend om te zien.
Na de Catacombs en grotten zijn we naar Mdina gelopen. We hebben dezelfde weg naar het restaurant gepakt, want Mdina is helemaal niet zo groot, en....
Shit, is het restaurant gesloten wegens een 'Privé Event'! Krijg nou wat... Daar gaan die beroemde taarten. Dus zijn we maar naar een restaurant ernaast gelopen. Ook daar hebben we wel lekker gegeten. En ja, ook daar was de taart lekker;)!

Na het eten moesten we al gaan haasten, want we wisten niet of we de bus naar Dingli wel zouden halen. Dus wij hadden er een tempo ingezet, kom ik er ineens achter dat ik mijn bril in het restaurant heb laten liggen! Ik weer helemaal terug gerend, lag mijn bril er gelukkig nog, weer terug naar de bussen gerend, bus gemist, moesten we weer wachten, kwamen er wolken op dagen... dus mijn hoop werd al steeds minder. Ook tijdens onze busreis naar Dingli zag je de zon in de verte al ondergaan. Toen we eenmaal in Dingli waren, de rotsen op klommen en aan het einde van de klif stonden, was de zon helaas al verdwenen onder de horizon en achter een groot wolkendek. Het uitzicht was mooi, maar het had mooier kunnen zijn.
Dus stond ons erna niets anders op dan snel de terugreis van anderhalf uur terug te pakken. Thuis een filmpje gekeken en nu maar gaan slapen.

Morgen gaan we heel vroeg uit bed om zonsopkomst te bekijken. één geluk... we hoeven maar 10 minuten te lopen! De zon komt namelijk elke dag op voor onze ogen in Tas-Sliema. Mooier kun je je dag niet beginnen!

Na zonsopkomst hebben we een afspraak staan met onze stage begeleider om de laatste zaken af te laten tekenen. Dus ook morgen staat ons een reis te wachten. Dit keer naar Cottonera/Bormla!

• 10 September 2014 - 07:01

Nancy:

Wat een gereis allemaal zeg.
    Nog een paar daagjes, ken je lekker gwoon de auto pakken.
    Is veul handiger :-)
    Nog een geluk dat je bril er nog lag zeg!!
    Xx