Dag 86! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu Dag 86! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

Dag 86!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

06 September 2014 | Malta, Sliema

Vandaag Gozo wezen verkennen!

Het is een mooi eiland dat hoort bij de repuliek van Malta, maar wat een gereis.
In de ochtend, na het ontbijt zijn we richting de bushalte gelopen. We wisten van te voren al dat we een tijdje moesten reizen. Het zou een uur in beslag nemen
om bij de haven te komen.
Dus eenmaal bij de haven een kaartje gekocht en wachten op het schip. Het was echt mega druk en we hebben zeker 30 tot 45 minuten binnen moeten wachten tot dat
we eindelijk konden boarden. Eenmaal op het schip werd het een stuk relaxter. Het uitzicht werd al mooi, een lekker zee-briesje en een brandende zon. Een lekker
zomer gevoel. En in de verte zagen we het eiland Gozo steeds dichterbij komen. In de tussentijd het eiland Comino waarin The Blue Lagoon ligt voorbij gevaren.
Na ongeveer 20 tot 30 minuten konden we eindelijk voet zetten op Gozo!

We hadden besloten om eerst een reis uit te zetten naar de Azure Window. Dat is een natuurlijke steenformatie dat duizend jaar geleden is ontstaan door een instorting van grotten. Indien is het de populairste toeristen-trekker op Gozo. Door zijn vorm heeft het veel weg van een raam of een tafel.
Bovendien is het een filmlocatie geweest van de serie Game Of Thrones!

Na weer 45 minuten reizen waren we er dan eigenlijk aangekomen. We merken echt dat het werken en school weer begint want de touristen nemen sterk in aantal af. Zo ook bij de Azure Window. Heel druk was het niet. We hebben mooie foto's kunnen maken. Om nog mooiere foto's te kunnen maken moest je soms een rots op of af klimmen. En dan komt
natuurlijk de Indiana Jones in mij naar boven. Weer klimmen en klauteren (Ik lig deze keer niet open) en we stonden op unieke plekjes waar je de mooiste foto's kunt maken. Ook hebben we een klim tocht gemaakt naar de top van de Azure Window. We hebben er boven op gestaan! En het uitzicht was adembenemend. Foto's gemaakt op de 50 meter hoge
Azure Window.

Na de mooie foto's zijn we weer terug gegaan naar de bus. Deze keer hadden we een reis uitgezet naar een standbeeld of monument dat op Gozo staat. Het is een beeld dat bijna identiek is aan het grote standbeeld dat in Brazilië staat. Met zijn armen uitgestrekt en handen open. In Gozo is hij alleen kleiner, natuurlijk. Wij met de bus
richting het beeld en we wisten dat we het konden zien van uit de bus. Dus we wisten waar we uit moesten stappen.

en.... tot onze grote spijt en grote irritatie zagen wij het standbeeld...helemaal in stijgers en doeken en weet ik veel wat er allemaal omheen stond. Waren ze dat ding net aan het restaureren. Doe dat lekker als er geen toeristen meer zijn. Ergens in de winter. Maar goed. We hebben de route maar afgereden naar de andere kant van Gozo om te gaan lunchen. Een klein dorpje met redelijk veel eettenten.

We hebben helaas de familie Pit niet gevonden, haha. We zijn wel in het plaatsje geweest, maar het zou toch afgesloten zijn. Vandaar dat we het waarschijnlijk ook niet gevonden hebben.

Na het bezichtigen hebben we de bus terug gepakt naar de haven en zijn we met het schip en de bus naar huis gereden. We hebben eigenlijk alleen de Azure Window kunnen bewonderen, en zijn toch de hele dag weg geweest. Het reizen duurde echt lang elke keer.

Thuis hebben we gekookt waar we zin in hadden en nu is het lekker relaxen. Morgen staat Popeye Village op de planning!

Tot morgen.