Week 3! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu Week 3! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

Week 3!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

06 Juli 2014 | Malta, Sliema

Weer een week voorbij.

Tijd vliegt voorbij hier. Ook zijn we deze week met school begonnen, hebben weer andere dingen gedaan en zijn verder gegaan met onze PADI duikcursus. Maar we beginnen langzaam met de maandag.

Maandag 30 juni,
De dag waarop we starten met onze Engelse cursus. Wij dachten dat we er om 08:00 moesten zijn voor een rondleiding, maar omdat we er al 2 weken waren, hoefde dat niet en werden we om 09:00 in de les verwacht. Dus, wij liepen daar al om 08:00, beetje rondkijken, mensen tegengekomen die we al eens waren tegengekomen en een praatje gemaakt.
Toen begon onze les. Onze les, die begon om 09:00, vond plaats in klas 9 op de tweede verdieping. Onze leraar, Peter, is een buitengewone man. Het is een wat oudere man, ik denk rond de 60/70 jaar, is Maltees, spreekt alleen Engels, is er tevens zeer goed in, is klein, heeft een baard en mist een arm...
Mij eerste voordeel was gelijk verdwenen wanneer hij met de les begon. Hij heeft verschrikkelijk veel kennis over de geschiedenis van niet alleen Malta maar over de hele wereld. Hij weet dingen te vertellen over Nederland, Rusland, Duitsland... noem maar op. Ook een goede leraar. verbeterd je waar je iets fout uitspreekt, helpt je waar je het moeilijk vind en begeleid je er goed in. De lessen zijn wel moeilijk. Het is Business English dus het gaat het over de business. We leren wel veel, maar hebben er wel wat moeite mee. In deze klas zitten we trouwens met 5 studenten. 3 uit Nederland(wij twee en een andere jongen), een jonge vrouw uit Rusland en een vrouw uit Duitsland. De dag afgesloten met hoofdpijn en boodschappen doen.

Dinsdag 1 juli,
Vandaag weer een Engelse schooldag. Niet veel bijzonders gedaan eigenlijk. De les was iets makkelijker te volgen dan de vorige dag. Na school hebben we weer wat kleine boodschappen gedaan die nodig waren voor het avond eten. Daarna gekookt, huiswerk(jaja die hebben we) gemaakt en lekker gaan slapen.

Woensdag 2 juli,
Weer geen bijzondere dag, omdat we hier al wat langer zitten verdwijnen al die bijzondere gebeurtenissen. Het wordt langzamerhand heel 'gewoon' hier. Vandaag alleen de Engelse school gehad, thuis gekookt en daarna weer gewoon gerelaxt.

Donderdag 3 juli,
Schooldag, thuis koken en verder niets meer gedaan. Standaard dag en geen bijzondere dingen.

Vrijdag 4 juli,
School was al iets leuker vandaag. We moesten in kleine groepjes een opdracht volbrengen. Wij, als groepje, waar een 'Consultancy Company' die een bestaand bedrijf, in dit geval 'British Airways' helpen om hun zaak beter te promoten. We moesten dus de voordelen van het bedrijf opzoeken, een nieuwe 'Key Message' en slogan verzinnen, een 'commercial' verzinnen wat we daarin laten zien aan de mensen, en een creatie maken van het logo dat komt te staart op de staartvin van het vliegtuig.
Ik mocht de reclame doen, de slogan en de nieuwe logo. Dus mijn creativiteit volop aan het werk gezet, slogan is niet helemaal goed Engels(ik wilde perse rijmen haha) en de tekening niet helemaal goed gelukt (zie foto), maar Peter, de leraar, was tevreden. Top!
We wilde deze avond eigenlijk deelnemen aan de Catamaran boat party maar deze was helaas geannuleerd door te weinig aanmeldingen. Dan de volgende keer de Boatparty maar.

Zaterdag 5 juli,
Worldcup Matchday! Maar eerst, een korte stagedag. We werden gevraagd om op deze dag af te reizen naar Siggiewi om mee te helpen met een Swimathon. De bus gepakt en na 70 minuten reizen, aangekomen bij de school. We kregen gelijk een zeer warm onthaal en proefde gelijk de lokale sfeer. Deze mensen zijn helemaal niet gewend aan buitenlandse stagiaires, en dat was goed te merken. De bedoeling van deze 'Swimathon' was om geld te verzamelen voor een project. 6 Maltese kinderen van die school worden, net als kinderen van andere landen over de gehele wereld, uitgezonden naar Argentinië om deel te nemen aan een cultureel wereldproject waarin tieners elkaar ontmoeten. Een heel erg mooi project en fantastisch dat ze hiervoor zo'n doelenactie opzetten. Al tijdens de presentatie aan het begn werden we al bedankt voor onze komt. "We like you to know that we have two dutch lifeguards here, to help us with this carity. We are very happy to have you here, Linda and Kevin." We kregen een applausje en kregen van alle kanten lachende gezichten. Ook al stelde deze 'Swimathon' niet heel veel voor, het voelde goed en het was tevens heel leuk om mee te helpen met een goed doel zoals deze. Na afloop werden we weer vriendelijk bedankt, kregen wat te drinken en een plakje cake en werden toen met de auto terug naar Sliema gebracht. Deze oude man die ons bracht woonde ook in Sliema, maar uitzonderlijk dat ze toch de moeite willen nemen om twee onbekende buitenlanders mee te willen nemen in de auto en terug thuis af te zetten.
Dus weer een goede ervaring extra!
Thuis hebben we even makkelijk gegeten en daarna naar het terras gegaan om de wedstrijd Nederland-Costa Rica te kijken! Een hele groep Nederlandse jongeren opgezocht, een paar kende we al. De wedstrijd was super spannend, maar aan de andere kant was het ook gezellig.

Zondag 6 juli,
Duik dag!! althans, dat dachten we. We hadden niks geen eten of drinken meegenomen, want wij dachten: Oh, duurt maar weer 3 a 4 uurtjes of zo. Niet echt dus. We hebben alle theorie behandeld die in de cursus voorkomen, 4 toetsen gemaakt en een zwemtest moeten afleggen. Gelukkig geslaagd voor die toetsen en geslaagd voor de zwemtest(joh..). De zwemtest bestond uit een afstand zwemmen en drijven. Niet moeilijk, maar moeten ze wel voor de cursus testen. Dit alle bij elkaar heeft van 09:00 tot 16:00 geduurd. 7 uur lang !!!!! Dus nu op het moment zijn we behoorlijk moe en gebroken haha. Aankomende zaterdag leggen we het examen af en doen we een open water duik, en meteen de dag erna op zondag doen we twee duiken waarvan één op een diepte van +/- 20 meter. We gaan dan dus de echte onderwater wereld bezoeken. Onze instructeur vertelde ons dat we dan waarschijnlijk het Madonna beeldje zullen gaan zien. Wat het inhoud weten we nog niet. Een natuurlijk verschijnsel of een werkelijk beeldje verloren uit een scheepswrak, het beloofd in ieder geval mooi te worden!

Morgen begint weer onze Engelse school. De Russische en Duitse vrouw hebben afgelopen vrijdag de cursus alweer verlaten, dus krijgen we morgen twee nieuwe studenten. Een van deze studenten is vandaag aangekomen en verblijft toevallig ook in het zelfde appartement, en de andere zien we morgen pas. Benieuwd wat deze week ons gaat brengen! Ook is er vandaag en morgen of zo een feest in Sliema. Door heel Sliema zijn alle straten, maar dan ook alle straten versierd(zie foto). We horen al veel vuurwerk maar benieuwd wat het precies is.

Volgende zondag weer een nieuw verslag!
Addiju!

• 06 Juli 2014 - 21:50

Sander Buurmans:

Zo kevin zoals ik kan lezen hebben jullie het reuze naar jullie zin daar ben ik blij mee ik hoop dat je nog mooie en leuke dingen mee ga maken samen met linda maar daar ben ik niet bang voor haha het is te hopen maar dat zal wel dat jullie er beiden nog een hele leerzame stage er aan over houden gr pa ❤️❤️❤️❤️❤️

• 06 Juli 2014 - 21:53

Jaleesa:

Zo trots op jou! (L)

Maar blij als je ook weer terug bent haha..

• 06 Juli 2014 - 21:59

Kevin Buurmans:

Dank je wel! Haha het is heel leuk maar op zich ook wel blij als ik weer naar huis kan. Eerst hier alles eruit halen wat er in zit :P

• 06 Juli 2014 - 22:10

Nancy:

Hey kev,

Weer een weekje voorbij, gaat idd wel snel.
    Voor jou sneller dan voor mij denk, maar je heb het nog steeds prima naar je zin dus das alleen maar heel goed.
    Super leuk dat je die duikcursus ok doe, weer een papiertje erbij.
    Xxxx

• 06 Juli 2014 - 22:53

Guus:

Leuk hè, Engelse les......

• 10 Juli 2014 - 19:16

Corine:

He Kevin

wat leer je daar toch veel ,en nu kun je een keer met ons gaan duiken :)

Nog veel plezier en geniet er nog maar lekker van

groetjes Corine