Week 2! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu Week 2! - Reisverslag uit Sliema, Malta van kevin Buurmans - WaarBenJij.nu

Week 2!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg kevin

29 Juni 2014 | Malta, Sliema

Week 2 zit er weer op, en wat is die week voorbij gevlogen. Nu de derde week in, daarna nog een week en dan zitten we hier al weer een maand!

Dus, wat hebben we deze week zowat allemaal gedaan? Genoeg kan ik je vertellen!

We beginnen bij maandag. De dag begon rustig. We zijn begonnen met stage op het zwembad en in de fitness. Daarna zelf nog even gesport en toen weer richting huis. Eenmaal thuis gekomen zagen we dat we boodschappen moesten doen, yeah. Dus weer een wereldreis naar de Lidl.
Thuis hebben we maandag avond vroeg gekookt. Rijst met stukjes kip. Gekruid door mij, geleerd van huis. En het smaakte goed! We hadden vroeg gegeten want diezelfde avond moest Nederland voetballen. Dat moesten we natuurlijk zien. Daarna hebben we besloten om mee te gaan met de 'Welcome Party' die onze school, AM Language, elke maandag avond organiseert. Met een private bus vol studenten reden we richting Paceville. Dat is een uitgaansgebied met veel barretjes en eettenten. Het begon wat ongemakkelijk... maar iedereen weet dat na wat drankjes het heel gezellig kan worden. Vooral toen we voet zette in een cafe, Footloose, met veel Nederlandse jongeren.

Dinsdag was een NO dag. We waren moe van de maandag avond dus hebben we geen actieve dingen gedaan. Stage hebben we natuurlijk wel gehad. En erna toch nog even zelf actief bezig geweest. Thuis eigenlijk helemaal niks meer gedaan dan alleen gekookt en gegeten. Het eten was wel lekker! We aten gekookte aardappelen met vlees en erwten. Gewoon lekker Hollands en simpel.

Woensdag, zoals gewoonlijk stage en zelf actief bezig zijn. Zwemlessen worden al wel wat minder druk omdat het seizoen na deze week afgelopen is en daarna 'Summer on the move' begint. Dan wordt het nog leuker.
We hadden deze dag zin om de beroemde St. Pieters Pool te gaan bezoeken wat we eerder zouden doen. Dus wij met de bus richting Marslaxlok. Daar uitgestapt, meteen de eerste 100 meter al fout gelopen. Wij weer terug en de weg gevraagd. Verteld de man ons dat de weg erg lang lopen is... 'I'ts oké! We are used to walk a long distance!' Maar.. de man had gelijk. Wij lopen...lopen...lopen, anderhalf uur lang... Staan we ineens helemaal op het einde van het eiland. Wij balen als een stekker, want we waren dus verdwaald, even gezeten en van het uitzicht genoten, want die was super mooi! Wij weer lopen, lopen, lopen lopen, klimmen, springen, zweten en lopen... ja hoor, St. Pieters pool! En wat een teleurstelling! Klein, en anders dan op de foto. Maar maakt niet uit, ik wil dat water in. Linda gooit mijn duikbril aan wanneer ik er al lekker in lag, ik kijk onder water, begeven met pijnlijke kwallen. In nog geen 0.5 seconden stond ik aan de kant. Doei zwemmen.
Dus wij weer lopen..lopen..lopen..vloeken..lopen, de bus gepakt, naar huis gegaan en niks meer gedaan! gekookt en gaan slapen.

Donderdag! Mijn verjaardag! De dag waarop ik 20 ben geworden en niet meer kon lopen omdat mijn voeten zo versleten waren van de vorige dag. Plus ik was kei erg verbrand op me schouders en neus. Maar oke. Stage gehad, actief bezig geweest dus we konden weer verder. We zijn richting een sportwinkel geweest die we ergens tegen waren gekomen waar ze een Adidas en Reebok winkel hadden. Even vette sportkleren gescoord en toen besloten om richting Neptunus te gaan. We wilden gaan kijken om onze duikcertificaat te behalen. Meteen een afspraak gemaakt en naar huis gegaan. Gekookt, gegeten en lekker relaxen!

Vrijdag, stage en informatie gekregen over 'Summer on the move', zelf actief bezig geweest en we konden weer verder! Daarna even om boodschappen geweest en toen richting huis. Voor mijn verjaardag wilde ik uit eten gaan dus zijn we richting Bugibba vertrokken met de bus. 45 minuten rijden en we waren er. Een kleine boulevard met enkele winkels en redelijk veel restaurants. Je wordt alleen gek van die restaurants waar mensen komen van:
Hij: Hello my friends! Something to ea....
ik : No! We already ate something.
Hij: But let me explain our menu!
ik : No thank you. We are just looking
Hij: Yes but we have the best meat in Bugibba etc.etc.etc.
ik : ???????????????????????????????

Dus snel weggelopen en toch een restaurant gekozen waar het gezellig was. Lekker gegeten, en weer terug naar huis gegaan.

Zaterdag was het dan zover! We gaan beginnen met onze duikcursus! Eenmaal aangekomen moesten we een video bekijken(in het Nederlands) waarin werd uitgelegd wat het nou inhoudt en waar we op moeten letten. De belangrijkste dingen dus. Daarna kregen we wat vragen gesteld en toen konden we gaan beginnen. We kregen eerst weer uitgelegd over de zuurstoffles en de slangen(zag er ERG gecompliceerd uit). We leerde hoe je het installeerde en aanzetten, super makkelijk. Daarna konden we de pakken aan doen en de zuurstoffles + uitrusting aan onszelf bevestigen. Flippers aan, duikbril op en het water in! Een voor een (er waren twee andere bij) moesten we wat basisoefeningen doen die terug komen tijdens het duiken. Zoals wat je moet doen als iemand perrongeluk je mondstuk eruit trekt je weer moet zien te ademen. Of wanneer je water in je bril krijgt. Daarna konden we een stuk gaan zwemmen. Lucht uit onze speciale vesten konden we laten ontsnappen, en daar gingen we. De onderwater wereld in. En wat was dit een super ervaring! Je voelt je heel vrij, er zijn even geen grenzen en je kunt gaan waar je wilt. Onder water was het heel mooi en er was zat te zien. Het leek van korte duur, maar dit alles duurde meer dan 150 minuten. erna meteen een afspraak gemaakt om te gaan beginnen met onze PADI cursus! Dat is een cursus waarin je de vaardigheden nog beter gaat leren om in heel de wereld te kunnen duiken. Je hoeft dan alleen je equipment op te halen en je kunt gaan. Vet! Thuis makkelijk gegeten, en niet veel meer gedaan.Wel een super lieve verjaardaskaart ontvangen van mam, pas, Jaleesa en Iskander vanuit Nederland!

Zondag, vandaag dus, zijn we eerst naar de fitness geweest en daarna na het strand om even lekker te relaxen. Zwemmen, zonnen en slapen. Thuis voor me zelf lekker aardappelen gekookt en daarna de voetbalwedstrijd gaan kijken. Een spannend wedstrijd waarin ik dacht dat Nederland het niet zou gaan halen, maar tegen het einde aan wisten we de mexicano's op te eten! Nu even relaxen en wat voorbereiden morgen. Stage is nu even afgelopen voor twee weken omdat er geen zwemlessen meer zijn. Deze twee weken hebben we nu Engelse school. Het programma 'Summer on the move' begint na de twee weken school.


Volgende week zondag weer een nieuwe verhaal.

Adios!

  • 30 Juni 2014 - 07:34

    Trudy:

    Wat heb je een leuke,maar ook zware week achter de rug.
    De tijd vliegt inderdaad voorbij.
    Hier gaan we ook weer een week krijgen met mooi weer
    Woensdag ga ik een bakkie doen bij je zus,kunnen we het samen over jouw avonturen hebben.
    Geniet weer van de komende week Kevin en ik kijk alweer uit naar je
    nieuwe reisverslag.
    Groeten van Hans en van mij een dikke kus

  • 30 Juni 2014 - 19:15

    Sander:

    Heel indrukwekking allemaal jonge ik hoop en dat weet ik bijna zeker dat je der echt van geniet gr pa ❤️❤️❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kevin

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 7776

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 13 September 2014

Malta !

Landen bezocht: